Контроль якості питної води в водопровідних мережах Києва

10.12.2020
Поділитися:

Ми ретельно контролюємо якість води у Києві на всіх етапах водопідготовки, тому з наших водопровідних станцій надходить вода, яка на 100% відповідає чинним Державним санітарним правилам і нормам ДержСанПіН. А щоб питна вода дійшла до кранів споживачів такою ж чистою, ми також контролюємо її якість у міській мережі. Для цього ми щодня відбираємо проби у 35 контрольних точках розподільчих мереж на різних вулицях по всіх районах Києва.

Контрольні точки – це звичайні водорозбірні крани, встановлені на  водопровідних мережах. Зазвичай вони розташовані на найбільш підвищених, віддалених та тупикових ділянках мережі, тобто там, де ймовірність погіршення якості води найбільша.

 

Як ми робимо проби води в контрольних точках водопровідної мережі Києва

Для  відбору проб води наші пробовідбірники спочатку  спускають воду протягом 15 хвилин, а потім додатково стерилізують пробовідбірний кран (обпалюють його тампоном, змоченим  спиртом).

В лабораторії відібрані проби води аналізуються:

  • за показниками епідемічної безпеки - мікробіологічні, паразитологічні,

  • за санітарно-хімічними  показниками - органолептичні, фізико-хімічні, санітарно-токсикологічні,

  • за радіаційними показниками.

В середньому за рік ми виявляємо лише 0,12% проб, що не відповідають вимогам за фізико-хімічними показниками, і 0,05% –  за санітарно-мікробіологічними показниками.

У таких випадках, коли відхилення від норми було виявлено, експлуатаційні служби Київводоканалу негайно відключають ділянку мережі або елемент технологічного ланцюжка, де була взята ця проба, проводять ремонт, дезінфекцію та промивку мереж. Подальше включення в роботу проводиться тільки при повній відповідності результатів проб водопровідної води за всіма показниками вимогам чинного ДержСанПіН.

Контроль якості питної води в квартирах киян

Також ми відбираємо проби адресно у випадку звернення споживачів щодо незадовільної якості води.

Якщо ви вважаєте, що якість холодної води у вашій квартирі погіршилась (вода змінила колір або має сторонній запах), і ви впевнені, що це не пов’язано з ремонтом мереж у вашому будинку, - ви можете звернутись до нас, і ми все перевіримо. Для цього зателефонуйте до call-центру Київводоканалу за номером (044) 202-02-02 або до аварійної служби за номерами 15-81 чи (044) 200-73-01 і залиште відповідну заявку.

До вас буде спрямовано пробовідбірника, який відбере проби холодної води у вашій квартирі для подальшої їх перевірки в лабораторії на наявність відхилень.Відповідно до скарги, визначається, який саме аналіз потрібно проводити – хімічний  або біохімічний.

Щоб точно визначити причини погіршення якості водопровідної води у вас, нам потрібно буде відібрати проби не лише у вашій квартирі, але й на вході до будинку, у ваших сусідів по стояку, а також у сусідньому під’їзді. Тільки так ми точно з’ясуємо, де саме знаходиться проблема, в яких мережах - вуличних, внутрішньобудинкових, внутрішньоквартирних - відбувається вторинне забруднення води.  

Зверніть увагу, що пробовідбірник здійснює забір за спеціальним регламентом, тому не має права взяти на аналіз самостійно відібрану мешканцями воду, бо у такому разі у пробу можуть потрапити домішки та може бути порушено стерильність тари.

Якщо виявилося, що якість води погіршилась ще на етапі перебування у міській мережі, ми обов’язково це виправимо ремонтом або позаплановою промивкою. А от якщо проблема виявиться на внутрішньобудинкових мережах, то цим має займатися  керуюча компанія або ОСББ, бо, у разі виявлення відхилень по якості водопровідної води всередині будинку, Київводоканал може лише видати припис відповідній організації.

Про стан мереж та якість питної води у Києві читайте більше тут