Внески на обслуговування вузлів обліку: коментуємо та пояснюємо

05.12.2019
Поділитися:

Зміни в законодавстві породжують безліч питань серед споживачів. Сьогодні на прес-брифінгу, який відбувся у Київській міській державній адміністрації, директор розрахункового департаменту Київводоканалу Валерій Люлін та заступниця директора комерційного Комунального концерну «Центр комунального сервісу» Юлія Петрик дали вичерпні відповіді щодо запровадження внесків за обслуговування вузлів комерційного обліку споживачам багатоквартирних будинків.

На сьогодні у 9 087 багатоквартирних житлових будинках Києва встановлено 11 074 вузли комерційного обліку холодного водопостачання. Обслуговуванняцих вузлів виключили з тарифу з листопада 2017 року. Відтоді сервіс приладів комерційного обліку здійснювалось лише в аварійних ситуаціях, через що нині майже 4 тисячі вузлів комерційного обліку потребують негайного ремонту та повірки. Крім того, Київводоканал понад два роки обслуговував ці вузли фактично власним коштом, не маючи відповідного джерела фінансування цих витрат. 

30.09.2019 року прийнято Розпорядження виконавчого органу Київської міської ради № 1716 “Про встановлення внесків за обслуговуванняПрАТ “Київводоканал” вузлів комерційного обліку комунальної послуги з централізованого водопостачання”, яким визначено розмір  внесків за обслуговування вузлів комерційного обліку.

"Розмір щоквартального внеску залежить від кількості квартир в будинку та кількості будинкових лічильників, тому для кожного будинку він розраховується окремо і коливається в межах від 1 до 140 гривень. Але для 85% киян середня сума становитиме 20-30 гривень за квартал", - пояснив директор розрахункового департаменту Київводоканалу Валерій Люлін.

Відповідна графа у квитанціях з`явиться вже у січні 2020 року, тоді споживачам Київводоканалу буде нараховано внески на обслуговування вузлів комерційного обліку за четвертий квартал 2019 року. Дізнатися про розмір внеску у вашому будинку можна у таблиці за посиланням.

Валерій Люлін також додав, що ці кошти є винятково цільовими, і будуть витрачатися саме на обслуговування водомірних вузлів. Витратити ці гроші на будь-які інші потреби Київводоканал не має права.

«До процесу обслуговування водомірних вузлів входить: щомісячний огляд, аварійний ремонт, усунення аварійних ситуацій; заміна непрацюючих засувок, фільтрів; ремонт водолічильника та раз на чотири роки повірка», - зазначив представник «Київводоканалу».

Внески не включають в себе вартість встановлення нових вузлів. Для цього Київводоканал має отримати відповідний протокол загальних зборів співвласників будинку на встановлення вузла комерційного обліку оператором зовнішніх інженерних мереж, із визначенням, зокрема, вартості таких робіт, порядку іх оплати, збереження вузла обліку, оплати за страхування тощо.

Представники Київводоканалу  сьогодні також взяли участь у круглому столі "Законодавчі зміни у сфері ЖКГ. Як приймати спільні рішення у багатоквартирному будинку?", де серед інших питань розглядали і питання внесків на обслуговування вузлів комерційного обліку.